Foto på två dockor som sitter i en solstol framför en hylla med leksaker.

Vindsnurrans öppna förskola

Fallvindsgatan 3

Välkommen till våra fina lokaler på Fallvindsgatan 3 200 meter från Skarpnäcks tunnelbanestation. Öppna förskolans verksamhet vänder sig till dig som är förälder eller annan viktig vuxen med barn 0–6 år, som inte är inskriven i förskolan.

Öppen förskola
Skarpnäck
Kommunal

• Tydlig skyltning

Aktiviteter

Här finns det alltid någon att prata med och förhoppningsvis någon att leka med. Personalen är utbildade pedagoger som erbjuder pedagogisk gruppverksamhet och stöd i föräldraskapet. På öppettiderna samlas vi en stund och sjunger tillsammans.

Introduktionsförskola

Introduktionsförskola för dig som är ny i Sverige. Här kan du träffa andra barn och föräldrar. Tillsammans övar vi på att prata svenska. Vi sjunger och leker med barnen. Du kan få hjälp med att söka plats på förskola till ditt barn.

Introduktionsförskola på Vindsnurran

Vår inomhusmiljö är välkomnande och stimulerar till både lek och samtal för stora och små. Det finns tillgång till kök och skötrum. Ingången är via innergården.

Måltider

Det går bra att äta medhavd mat på öppna förskolan. Vi har mikro och spis om du vill värma maten. Öppna förskolan bjuder på kaffe och te.

Föräldrarådgivning

Du kan boka tid för samtal hos vår föräldrarådgivare för att få råd och stöd i ditt föräldraskap.