Foto på två dockor som sitter i en solstol framför en hylla med leksaker.

Introduktionsförskola på Vindsnurrans öppna förskola

Fallvindsgatan 3

Introduktionsförskola för dig som är ny i Sverige. Här kan du träffa andra barn och föräldrar. Tillsammans övar vi på att prata svenska. Vi sjunger och leker med barnen. Du kan få hjälp med att söka plats på förskola till ditt barn.

Öppen förskola
Skarpnäck

• Tydlig skyltning

Introduktionsförskolan

Är du ny i Sverige eller har du bott här i några år? Vill du träffa andra barnfamiljer? Har du frågor om ditt barn och förskolan?

Introduktionsförskolan är för familjer med barn som är 0–6 år. Här träffar du och ditt barn andra barn och föräldrar. Ni leker och sjunger tillsammans och övar på att prata svenska. Vi har utbildad personal som kan svara på dina frågor och till exempel hjälpa dig att söka plats på förskolan. Du kan också få råd och stöd i frågor om samarbete med ditt barns förskola. Tolk finns och det är gratis att komma hit.

Föräldraskap i Sverige

Föräldraskap i Sverige är för dig som har barn mellan 0 och 18 år, är född i ett annat land och vill veta mer om att vara förälder i Sverige. Under fem föräldraträffar tar vi upp viktiga saker om barn och familjeliv i Sverige. På gruppträffarna möter du andra utrikesfödda föräldrar och ni har möjlighet att diskutera och dela erfarenheter med varandra. Träffarna är 2,5 timmar och leds av två utbildade gruppledare.

Vi finns i stora anpassade lokaler på Skarpnäcksfältet.

Vindsnurrans öppna förskola

Introduktionsförskolan är en del av Vindsnurrans öppna förskola. Hit kan du komma som blivande förälder eller om du har barn i åldern 0–6 år och känner att du vill ha stöd i ditt föräldraskap. Vi erbjuder råd- och stödsamtal, öppet hus och gruppverksamheter för barn och föräldrar. Det kostar inget att komma hit. Läs mer om Vindsnurrans verksamhet på webbplatsen för socialt stöd. Välj Skarpnäck en bit ned på sidan.

Stöd till dig som förälder med barn upp till 18 år