Ett lekrum med en stor röd rund matta på golvet och ett stort brunt ritat träd på väggen.

Semlans öppna förskola

Sköndalsvägen 41

Här kan du tillsammans med ditt/dina barn 0-6 år vara i en trygg och pedagogisk miljö, delta i aktiviteter och uppleva spännande möten. Hos oss har du möjlighet att byta erfarenheter med andra besökare samt få råd och stöd i ditt föräldraskap.

Öppen förskola
Farsta

• Ledarhund och assistanshund välkommen

Aktiviteter

Som nybliven förälder eller hemmavarande med småbarn är ni varmt välkomna. På Semlan erbjuder vi dagligen samtal och sångsamling. Vi har bland annat aktiviteter som föräldrautbildning, föräldraluncher och utflykter. Verksamheten skapas av dig som besökare tillsammans med oss vi välkomnar varmt idéer, tankar och förslag

Vår lokal är speciellt anpassad för barn och vi har ett rikt utbud av leksaker och material. Öppna förskolan delar lokal med en parkleksverksamhet, utomhus har parkleken en miljö med fasta lekredskap.

Måltider

På öppna förskolan finns en kafédel där du kan värma medhavd mat samt köpa fika till självkostnadspris.

Vi är en öppen och kostnadsfri verksamhet.

Vi samarbetar med barnavårdscentralen och de besöker oss en gång i månaden.

Vi samarbetar också med Röda korset som erbjuder hjärt- och lugn räddningskurser för föräldrar.