Utomhusbild vintertid på övertäckt uteplats på gård, anpassad för små barn och deras föräldrar. Området är inhägnat av trästaket.

Öppna förskolan Tessinparken

Askrikegatan 5

Öppna förskolan i Tessinparken är en mötesplats för föräldrar/vuxna med barn 0–5 år som inte är inskrivna i förskola. Välkommen till en gemenskap med andra små och stora i en barnvänlig miljö. Verksamheten är kostnadsfri.

Öppen förskola
Norra innerstaden

Aktiviteter

På öppna förskolan är du som har barn i åldern 0-5 år välkommen att träffa andra föräldrar, utbyta erfarenheter, sjunga och leka med ditt barn. Vi har även sångstunder måndag till torsdag cirka klockan 10.00 och 14.00.

Här kan du också få gratis stöd och ställa alla dina frågor som handlar om att vara förälder.

Aktiviteter under april

Observera att våra aktiviteter kan ändras och ställas in på grund av exempelvis väder. Ni är alltid välkomna att ringa till oss om ni blir osäkra eller har frågor gällande aktiviteterna.

• 5, 12 och 19 april: Vi har gemensamma uteaktiviteter tillsammans med Tessinparkens parklek, Humlegårdens öppna förskola och Gustav Adolfs öppna förskola. Vi håller även grillen tänd för er som vill grilla.
  • 8–12 april: ”Så-vecka” tillsammans med Tessinparkens parklek. Vi välkomnar våren och sår frön tillsammans.

Vi begränsar av utrymmesskäl antalet deltagare till 8 vuxna plus medföljande barn.

Verksamheten är förlagd i en parklek med utemiljö anpassad för barn i alla åldrar där det även finns tillgång till lekmaterial.

Det finns mikrovågsugn att värma sin mat i samt kaffe och te till självkostnadspris.

Tänk på:

• att inte använda parfym eller dofter som kan vara allergiframkallande.
  • att ditt barn ska var friskt när ni besöker oss för att minska risken att smitta andra.
  • att om en helgdag infaller på en fredag så är öppna förskolan stängd.

Personalmöten

En gång i månaden har vi personalmöte. Då öppnar vi först 13.00. Toaletterna är dock tillgängliga från 09.00.

• 17 april
  • 15 maj