Fotografi, två små barn sitter i barnstol och blir matade.

Öppna förskolan Rågsved

Rågsveds torget 3

Välkommen till Rågsveds öppna förskola. Våra lokaler ligger i Rågsveds aktivitetshus, centralt i Rågsveds centrum. Aktuella öppettider, gäster och eventuella ändringar finns på vår Facebooksida.

Öppen förskola
Enskede-Årsta-Vantör
Kommunal

För att komma in i våra lokaler behöver du gå i en trappa, det finns tyvärr ingen hiss.

Aktiviteter

Här kan ditt barn leka och du som förälder kan umgås med andra föräldrar. Öppna förskolan är gratis och du kommer och går som du vill under våra öppettider.

På öppna förskolan erbjuder vi bland annat:

• gäster
  • skapande
  • babyöppet
  • svenska med baby
  • föräldrarådgivare
  • sfi (svenska för invandrare) för föräldralediga
  • uteverksamhet

Våra lokaler ligger i Rågsveds aktivitetshus, centralt i Rågsveds centrum. Vagnen låser du fast utanför våra lokaler, ta med lås och regnskydd.

Lekrum är anpassat för små barn och leksaker finns tillgängliga. I soffan kan du läsa för ditt barn.

Måltider

I köket kan du värma mat och äta tillsammans med sitt barn. Du kan också amma eller mata ditt barn i en skön soffa eller en fåtölj.

Du kan även köpa billigt och gott fika.

Du är varmt välkommen att kontakta oss på öppna förskolan.

Vi finns på Facebook

Vissa dagar har vi stängt för möten och planering. Du hittar aktuell information på vår Facebooksida.

Enskede-Årsta-Vantörs öppna förskolor på Facebook