På bilden ser man en stor lekutrustning i sand med torn, klätterväggar, rutschkana och klätterställningar.

Öppna förskolan Kulan

Frösätrabacken 50

Kulan ligger i Sätra, en kort promenad från Sätra centrum. Det är en kostnadsfri mötesplats för små barn 0–6 år, i sällskap med vuxen. Hit kommer föräldralediga, släktingar eller andra vuxna som är hemma med barn. Ingen anmälan behövs.

Öppen förskola
Skärholmen

• Ledarhund och assistanshund välkommen
  • Tydlig skyltning

Tillgänglig toalett. Rullstolsgunga i parken.

Varje dag

• Sångstund 10.30 och 14.00

Torsdagar

• Babyöppet för våra allra minsta besökare barn 0 till 10 månader. Torsdagar 13.00 – 15.00. Babyrytmik 14.00.
  • Grillning. Vi grillar tillsammans (köp på plats eller ta med eget) 15.00 – 16.00 (Vinterpaus på grillen, vi startar igen när det blir lite varmare)

Facebook och Instagram

Följ oss gärna på sociala medier för information och aktuella händelser.

Öppna förskolan i Skärholmen, Facebook
Öppna förskolan i Skärholmen, Instagram

Innemiljö

Kulan har fräscha ljusa lokaler där miljön är inbjudande för både barn och vuxen. Amningshörna och bönematta finns.

Utemiljö

Vi har en stor parklek med gungor, klätterställningar, grillplats, bänkar och bord samt stadsodling. Som besökare får du tillgång till cyklar, bollar, spel och uteleksaker.

Måltider

Här finns enklare fikaförsäljning. Medhavd mat kan värmas i mikrovågsugn.

Öppen förskola vänder sig till barn 0 – 6 år och deras föräldrar/andra vuxna.

Vi erbjuder en trygg miljö som samtidigt utmanar och lockar till lek, aktiviteter och musik. Här finns möjligheter att diskutera barns utveckling, föräldrarollen och andra aktuella ämnen. Öppna förskolan kan vara en introduktion till förskolan och verksamheten bygger på ett aktivt deltagande av och med vuxna och barn. Våra aktiviteter är alltid gratis och öppna för alla. Varmt välkomna!

Stanna hemma vid symtom på sjukdom

Om ditt barn eller du har några som helst symtom på förkylning (snuva, hosta, ont i halsen och feber) så kan ni inte besöka oss.