Bord och leksaker vid utemiljön på öppna förskolan.

Öppna förskolan i Blackeberg

Grundtvigsgatan 29 (21) (mittemot Blackebergsparken)

Öppna förskolan har verksamhet inomhus eller ute på vår gård för barn 0–5 år som inte är inskrivna i barnomsorgen.

Öppen förskola
Bromma

Aktiviteter

Tillsammans med ditt barn får ni möjligheter att knyta kontakter med andra familjer och bekanta er med den pedagogiska miljön.

Ni kan bygga med olika material, pussla, läsa böcker, spela på våra instrument, ta hand om våra dockor, laga mat till dockorna med mera.

Här kan ni skapa med olika material, till exempel vattenfärg, flaskfärg och pennor.

Det finns Play-doh lera så barnen kan träna upp sin finmotorik genom att trycka, rulla och kavla. Vi har också musik och dans för att träna motorik och ha roligt tillsammans.

V har sångsamling cirka klockan 10.30. Vi har också högläsning, rim och ramsor.

Inne i våra lokaler finns två lekrum som inbjuder till pedagogiska lekar. Ni leker och umgås tillsammans med era barn och återställer vid byte av aktivitet så att alla får mötas av en lockande miljö.

Ute finns möjligheten att utforska och upptäcka naturen. Vi har en kuperad gård där barnen kan utmana sin grovmotorik. Det finns bland annat bollar, sandleksaker, åkfordon, djur och rockringar. Ofta har vi rörelse, rytmik och musik där vi dansar och rör oss tillsammans.

Det finns kök med mikro, porslin (även för barn), kylskåp, barnmatstolar och haklappar. Toalett och skötrum finns vid entrén.

Hos oss finns möjlighet att köpa kaffe/te, frukt, kakor samt vissa dagar nybakat.

Här på förskolan finns alltid någon som lyssnar och stöttar dig i ditt föräldraskap. Vi samverkar med föräldrarådgivare, BVC, och BMM Capio i Blackeberg.