Fotografi, ett vitt och brunt hus i två våningar, med entré.

Öppna förskolan Högdalen, Familjens hus

Rangstaplan 15

Öppna förskolan är en pedagogisk och social mötesplats för föräldrar med barn 0–6 år som inte är inskrivna i förskola. Aktuella öppettider, gäster och eventuella ändringar finns på vår Facebooksida.

Öppen förskola
Enskede-Årsta-Vantör

Aktiviteter

Vi är en del av Familjens hus där föräldramottagningen ingår. Verksamheten är gratis och du kommer och går som du vill.

Vi erbjuder en utforskande och stimulerande lekmiljö för ditt barn och har sångstund varje dag. Vi har planerade aktiviteter, utflykter och inbjudna gäster.

Sfi (svenska för invandrare) för föräldralediga

Sfi för föräldralediga pågår samtidigt som den ordinarie verksamheten på tisdagar och torsdagar.

Du kan låsa fast barnvagnen utanför öppna förskolan. Ta med eget lås.

Måltider

Hos oss kan du köpa fika till självkostnadspris och betala med Swish. Du kan också ta med egen mat eller mellanmål och värma på plats.

I Familjens hus arbetar även föräldrarådgivare. Du vända dig till föräldrarådgivare för att få råd och stöd i ditt föräldraskap. All personal på öppna förskolan har tystnadsplikt.

Du är varmt välkommen att kontakta oss på öppna förskolan.

Vi finns på Facebook

Vissa dagar har vi stängt för möten och planering. Du hittar aktuell information på vår facebooksida.

Du hittar också information om parkerna vi besöker under utomhusaktiviteterna.

Enskede-Årsta-Vantörs öppna förskolor på Facebook

Friska och symtomfria vid besök

För att minska smittspridning är det viktigt att du och ditt barn är friska och symtomfria när ni besöker oss.

Tvätta händerna

Vi uppmanar alla besökare att tvätta eller sprita händerna.

Undvik parfym

Undvik parfym och andra starka dofter som kan vara allergiframkallande.