Barn som målar, foto.

Vi har sommarstängt 1 juli–2 augusti (vecka 27–31).

Öppna förskolan Grev Ture

Riddargatan 3

Öppna förskolan Grev Ture är en mötesplats för föräldrar och vuxna med barn 0–5 år som inte är inskrivna på förskolan. Verksamheten är kostnadsfri. Välkommen till en gemenskap med andra små och stora i en barnvänlig miljö!

Öppen förskola
Norra innerstaden

Grev Ture ligger centralt, nära Stureplan, med gott om kommunala färdmedel. Med giltigt handikapptillstånd finns det handikapplatser i närheten av ingången. Det kan vara svårt med övrig parkering i närheten.

Aktiviteter

På öppna förskolan är du som har barn i åldern 0–5 år välkommen att träffa andra föräldrar, utbyta erfarenheter, sjunga och leka med ditt barn. Här kan du också få stöd och ställa frågor som handlar om att vara förälder.

Vår verksamhet är förlagd inomhus i stora, ljusa och nyrenoverade lokaler. Här erbjuder vi bland annat sång, dans, rörelse och skapande.

Utomhusverksamheten bedrivs i samarbete med Tessinparkens och Humlegårdens öppna förskolor. När vi håller till där anger vi det i schemat.

Observera att du inte får leka med ditt barn på gården. Gården är endast till för de barn som är inskrivna i förskolan Greven.

Måltider

I vårt gästkök går det bra att äta lunch och värma mat. Vi har mikrovågsugnar, barnstolar, haklappar och servis att låna. Det finns även ett litet kafé där du till självkostnadspris kan köpa bland annat kaffe, te och kall dryck.

Vi är fem öppna förskolor i Norra innerstaden:

• Grev Ture
  • Hjortgläntan
  • Humlegården
  • Tessinparken
  • Vasastan

Följ oss på sociala medier

Du kan följa öppna förskolorna Grev Ture, Hjortgläntan, Humlegården och Tessinparken på Instagram.

Öppen förskola Norra innerstaden på Instagram: @oppenforskola.norrainnerstaden

Du kan även följa öppna förskolan Vasastan på Instagram.

Öppna förskolan Vasastan på Instagram: @oppnaforskolanvasastan

Tänk på att

• inte använda parfym eller dofter som kan vara allergiframkallande
  • ditt barn ska vara friskt när ni besöker oss för att minska risken att smitta andra barn.

Personalmöten

En gång i månaden har vi personalmöte. Då öppnar vi först klockan 13.00.

Dockor som sitter vid ett dukat leksaksbord, foto.
Leksaker från naturen – blomma, pinne och fågelbo, foto.
Bokhylla med färgglada barnböcker, foto.
Böcker om småbarn och familjeliv uppställda på hylla, foto.
Leksaker i färgglad plast, foto.
Färgglada mjukisdjur, foto.