Fotografi, leksaker på en röd matta i ett lekrum.

Öppna förskolan Dalen

Dalgränd 17

Välkommen till våra fina lokaler som ligger mitt emot Dalenparken. Vår verksamhet vänder sig till dig som förälder, eller annan viktig vuxen, och barn 0–6 år som inte är inskrivna i förskolan.

Öppen förskola
Enskede-Årsta-Vantör

• Ledarhund och assistanshund välkommen

Våra lokaler ligger på markplan utan nivåskillnader. Du kan låsa fast vagnen utanför lokalen, ta med lås och regnskydd.

Aktuella öppettider, gäster och eventuella ändringar finns på vår Facebooksida.

På öppna förskolan finns utrymme för lek och rörelse och vi har sångstunder varje dag. Det finns också möjlighet att måla, dansa, läsa och mycket annat.

Du som förälder kan få stöd i din föräldraroll, träffa andra föräldrar och knyta nya kontakter.

Vi ta emot 14 vuxna med barn vid varje pass inomhus. Verksamheten är gratis.

Våra lokaler är stora och ljusa som inbjuder till lek och rörelse.

Lokalerna är anpassade för små barn. Leksaker och material är tillgängligt och anpassat för barnen.

Utanför våra lokaler ligger Dalenparken där vi ibland har vår uteverksamhet.

Måltider

Hos oss kan du köpa kaffe, te, fikabröd, frukt, smörgåsar, barnmatsburkar och klämmisar. Du kan också ta med eget och värma hos oss.

I köket finns matbord och barnstolar där du kan äta med ditt barn. Det finns även soffor om du vill amma eller mata ditt barn.

Du är varmt välkommen att kontakta oss på öppna förskolan.

Vi finns på Facebook

Vissa dagar har vi stängt för möten och planering. Du hittar aktuell information på vår facebooksida.
Enskede-Årsta-Vantörs öppna förskolor på Facebook

Friska och symtomfria vid besök

För att minska smittspridning är det viktigt att du och ditt barn är friska och symtomfria när ni besöker oss.

Tvätta händerna

Vi uppmanar alla besökare att tvätta eller sprita händerna.

Undvik parfym

Undvik parfym och andra starka dofter som kan vara allergiframkallande.