En snöig ljus innergård omgiven av flervåningshus, på gården finns färgglada lekredskap i form av en båt samt en hög rutschkana

Öppen förskola Introduktionsförskola Regnbågen

Bräckegatan 10

Regnbågen är en kostnadsfri mötesplats för vårdnadshavare med barn mellan 0 och 5 år som inte är inskrivna i förskola. Välkommen till en gemenskap med andra små och stora i en barnvänlig miljö. Äldre syskon är välkomna i mån av plats.

Öppen förskola
Hässelby-Vällingby

Aktiviteter

På öppna förskolan är du som har barn i åldern 0 till 5 år välkommen att träffa andra föräldrar, utbyta erfarenheter, sjunga och leka med ditt barn. Du kan få gratis stöd och ställa frågor som handlar om att vara förälder.

Introduktionsförskolan är till för dig vårdnadshavare som vill träna på det svenska språket och lära dig mer om det svenska samhället. Du får öva din svenska samtidigt som barnen utvecklar sitt språk genom lek, sång, rytmik och drama.

Lokaler inomhus och en fin egen gård utomhus.

Tänk på att inte använda parfym eller andra dofter som kan vara allergiframkallande. Ditt barn och du ska vara friska när ni besöker oss för att minska risken att smitta andra.

Föräldrarådgivning

Vår föräldrarådgivare kan ge dig stöd i din roll som förälder, i individuella samtal eller i grupp. Kom gärna förbi eller ring och boka tid med föräldrarådgivare på telefonnummer 08-50805381 eller via fs.hasselby-vallingby@stockholm.se