En röd tegelbyggnad med gård. På gården finns en klätterställning. Framför gården finns ett svart staket med röd grind.

Opalen

Tensta allé 18

Opalen är en öppen förskola och introduktionsförskola för barn 0–5 år som inte går i förskolan. Här kan föräldrar få viss introduktion i svenska språket. Du behöver inte anmäla dig i förväg och det är gratis.

Öppen förskola
Järva

Sfi för föräldralediga

Sfi för föräldralediga är sfi-studier för dig som vill läsa svenska och är hemma med barn. Ditt barn får vara med på lektionen. Anmäl dig till personalen på telefon.

Öppna träffar 6 mars–5 juni

Öppna förskolan Opalen välkomnar dig till öppna träffar i samarbete med Svenska med Baby. Endast för dig med barn i åldern 0–2 år. Onsdagar klockan 10.30–12.00.

Övriga aktiviteter – håll utkik efter program här på hemsidan eller hos Opalen.

Opalen ligger på bottenvåningen på Tensta allé 18. I lokalen finns lekmaterial för olika åldrar samt ett mer avskilt rum för den som ammar. Opalen har tillgång till förskolans stora gård där det finns möjlighet till bland annat sand och vattenlek.

Måltider

Det finns möjlighet att värma mat.

Se film om öppna förskolan och Opalen

Öppna förskolan i Spånga och Tensta på Instagram