En stor lekpark med gungor och leksaker

Odlarängens öppna förskola

Kaggeholmsvägen 28 (baksidan av huset) Enskede

Här kan du tillsammans med ditt/dina barn 0-6 år vara i en trygg och pedagogisk miljö, delta i aktiviteter och uppleva spännande möten. Hos oss har du möjlighet att byta erfarenheter med andra besökare samt få råd och stöd i ditt föräldraskap.

Öppen förskola
Farsta

• Ledarhund och assistanshund välkommen

Välkomna till oss!

Vi erbjuder en miljö som uppmuntrar till samspel, nyfikenhet och lust till att utforska. Ni vuxna som besöker oss upptäcker och prövar på tillsammans med era barn. På öppna förskolan kan du och ditt barn leka med pedagogiska leksaker, skapa i olika material och knyta kontakter med andra familjer. Vi har sångsamling varje dag, ofta med instrument.

Vi anordnar olika aktiviteter för att stimulera ditt barns utveckling. Alla aktiviteter är frivilliga. Samtal och lek pågår samtidigt. Föräldrar eller annan vuxen deltar tillsammans med barnet i verksamheten.

Vi vill gärna erbjuda en verksamhet anpassad efter våra besökares intressen och behov och tar gärna emot era önskemål och synpunkter.

Lokalen är anpassad för barn i alla åldrar, ungdomar och vuxna. Vi delar lokal med parkleken Odlarängen. Av plats- och utrymningsskäl så behöver besökare med vagn parkera den utomhus.

Ibland förlägger vi vår verksamhet utomhus i parkleken Odlarängen eller i närområdet.

Måltider

Vi säljer enklare fika. Du kan värma medhavd mat och låna bestick, tallrikar, glas och haklapp. Det finns tillgång till skötbord.

Hos oss har du möjlighet att få råd och stöd i ditt föräldraskap genom enskilda samtal och i diskussionsforum, med pedagoger, andra besökare och föräldrarådgivare från Famnen.

Vi brukar erbjuda barnolycksfallsutbildning för föräldrar, ABC-kurser samt fotografering.

Vi har tystnadsplikt men också anmälningsplikt om barn far illa.

Geografiskt läge

Odlarängens parklek och öppna förskola ligger inbäddad i grönområden i bostadsområdet mellan Tallkrogsplan och Tallkrogsskolan. Omgivningen är relativt plan och det finns parkeringsmöjligheter på gatorna i området.