Tre röda trähus på en grusplan med träd runt omkring

Hökarängens öppna förskola

Cigarrvägen 16

Här kan du tillsammans med ditt/dina barn 0-6 år vara i en trygg och pedagogisk miljö, delta i aktiviteter och uppleva spännande möten. hos oss har du möjlighet att byta erfarenheter med andra besökare samt få råd och stöd i ditt föräldraskap.

Öppen förskola
Farsta

• Ledarhund och assistanshund välkommen
  • Tillgänglig hiss

Aktiviteter

Vi erbjuder en miljö som uppmuntrar till samspel, nyfikenhet och lust till att utforska. Ni vuxna som besöker oss upptäcker och prövar på tillsammans med era barn. På öppna förskolan kan du och ditt barn leka med pedagogiska leksaker, skapa i olika material och knyta kontakter med andra familjer. Vi har sångsamling varje dag. Vi vill gärna erbjuda verksamhet efter våra besökares intressen och behov, du som besöker oss är välkommen med idéer och förslag på aktiviteter. Se vår facebooksida för aktuellt program.

Lokalen är anpassad för barn i alla åldrar, ungdomar och vuxna. Inomhuslokalen ligger två trappor upp och våra besökare med vagn behöver parkera den utomhus.

I nära anslutning till lokalen ligger Fagerlidsparken med fast lekutrustning och plaskdamm under sommaren. Vi är ofta ute med vår verksamhet i parken. Ibland gör vi utflykter i närområdet.

Måltider

På öppna förskolan kan du värma medhavd mat samt köpa fika till självkostnadspris.

Hos oss har du möjlighet att få råd och stöd i din föräldraroll genom kontakt med pedagoger och andra besökare. Farsta stadsdelsförvaltning erbjuder också föräldrastödsutbildning.

Vi håller till i fritidsgården Morris lokaler på Cigarrvägen 16, i Hökarängen. Morris ligger mellan Martinskolan och Hökarängsskolan. Närmaste T-bana är Hökarängen.