Två dockor sitter på madrasser framför en röd soffa. Runt dem finns färgglada leksaker och kuddar.

Forsängens öppna förskola

Nordmarksvägen 31

Här kan du tillsammans med ditt/dina barn 0–6 år vara i en trygg och pedagogisk miljö, delta i aktiviteter och uppleva spännande möten. Hos oss har du möjlighet att byta erfarenheter med andra besökare samt få råd och stöd i ditt föräldraskap.

Öppen förskola
Farsta

Aktiviteter

På öppna förskolan finns det pedagogiska leksaker, böcker och material för olika åldrar, som stöd för barnets utveckling och utforskande.

Vi har sångstunder med rim och ramsor, knäramsor, rörelse, rytmik som bland annat stimulerar lek, språk och motorik.

Andra aktiviteter som vi anordnar är teater, fotografering, knytkalas, vi firar traditioner och mycket annat.

Lokalen är anpassad för barn i alla åldrar, ungdomar och vuxna. Utomhus finns i parkleksmiljön lekredskap, sandlådor, grillplats med mera.

Måltider

Här finns en kafédel där du kan värma medhavd mat samt köpa fika till självkostnadspris.

Hos oss har du möjlighet att lära känna andra vuxna och barn, få råd och stöd i ditt föräldraskap.

Tillsammans med ditt barn deltar du i verksamheten.

Öppna förskolan har samverkan med BVC, Famnen och Barnmorskemottagningen.

Vi informerar om olika föräldrastödsutbildningar.

Du är välkommen att komma med förslag på innehåll och aktiviteter.

Geografiskt läge

Öppna förskolan i Forsängen i Farsta strand ligger nära sjön Magelungen och omgiven av en härlig natur med mycket fågelliv.

Öppna förskolan delar lokal med parklek och fritidsgård.