En kvinna som sitter tillsammans med ett barn vid ett bord.

Fagersjös öppna förskola

Havsörnsgränd 6

Välkommen till vår öppna förskola! Här kan vuxna med barn, 0–6 år, vara i en trygg och pedagogisk miljö. Ingen föranmälan behövs.

Öppen förskola
Farsta

• Parkering för dig med nedsatt rörelseförmåga

Aktiviteter

Hos oss kan du och ditt barn leka med pedagogiska leksaker och delta i aktiviteter som stimulerar ditt barns utveckling. Varje dag har vi frivillig samling med sång och språkstimulerande aktiviteter. Stor del av verksamhetens innehåll skapas tillsammans med er som besöker oss.

Vi ser också att vår öppna förskola är ett bra sätt för föräldrar att träffas, byta erfarenheter samt få råd och stöd i sitt föräldraskap.

Öppna förskolan finns i samma hus som Mötesplats Fagersjö. Vi delar lokaler med parkleken Måsen och Fagersjö fritidsgård.

I samma lokaler finns även Farstas stadsdelsmammor.

Måltider

På öppna förskolan kan du värma medhavd mat samt köpa fika till självkostnadspris.

Föräldrastöd

Fagersjö öppna förskolan erbjuder föräldrautbildningar dagtid, då även barn är välkomna att delta. I höst har vi flera utbildningstillfällen.

• ABC föräldraträffar – för dig som har barn 0–18 år.
  • Föräldraskap i Sverige – för dig som har barn 0–18 år, är född i ett annat land, och vill veta mer om att vara förälder i Sverige.

Anmäl ditt intresse här:

Stöd till föräldrar