Vi har öppet på gården endast för barn 0–5 år som inte har en förskoleplats.

Öppna förskolan Kristineberg

Kristinebergs strand 1

Öppna förskolan vänder sig till barn (som inte är inskrivna i förskolan) i sällskap med förälder eller annan vuxen. Som förälder får du möjlighet att träffa andra vuxna, utbyta erfarenheter och koppla av en stund. Verksamheten är gratis.

Öppen förskola
Kungsholmen

Aktiviteter

Öppna förskolan erbjuder inneaktivteter varje dag. Måndag till torsdag är det sångstund klockan 10 och 14 och på fredagar klockan 10.30.

På gården/utomhusaktiviteter är det öppet för alla barn 0-5 år som inte har en förskoleplats.

Viktigt inför ditt besök

• Både barn och vuxna som deltar i verksamheten ska vara helt friska.
  • Både barn och vuxna tvättar händerna innan vi går in i lekrummet.
  • Ta gärna med egen filt till passen för de yngsta barnen.
  • Bra att ta med regnskydd till vagnen.
  • För att kunna erbjuda en bra lekmiljö är antalet besökare inomhus begränsat. När du går in tar du en trästav som ligger i korgen som hänger vid ytterdörren (ingen trästav = fullt inne). Trästaven lägger du i plastburken direkt innanför dörren.

Vi har en lokal med öppen planlösning som lämpar sig bäst för barn 0-2 år, vilket också är den största åldersgruppen som besöker oss. Material och leksaker är anpassat efter denna åldersgrupp.

Öppna förskolan har en egen liten gård som är väl inhägnad, där det kan kännas tryggt att leka med sitt barn. Gården ligger i anslutning till Kristinebergs strandpark.

Måltider

Här finns möjlighet att värma medtagen mat, låna mikrovågsugn, porslin med mera. Kaffe och te finns att köpa till självkostnadspris. Vi har Swish.

Öppna förskolan är en mötesplats för dig som är föräldraledig med små barn som ännu inte har börjat i förskolan.

För att kunna erbjuda en bra lekmiljö har vi begränsat antal besökare.

Sedan en tid tillbaka är öppna förskolan hbtq-certifierad och personalen strävar efter att alla besökare ska känna sig inkluderade och välkomna.

För information och avvikelser se vår Facebooksida.

Öppna förskolan Kristineberg på Facebook