Björns trädgårds öppna förskola

Götgatan 45

Välkommen till Björns trädgårds öppna förskola som ligger centralt vid Medborgarplatsen på Södermalm. Öppna förskolan är en mötesplats för hela familjen med barnen i fokus. Vuxna med barn som är 0–5 år är välkomna tillsammans, ingen föranmälan krävs.

Öppen förskola
Södermalm

• Tydlig skyltning

Sångstund

Måndag–torsdag klockan 10.30

Skapande verksamhet

På tisdagar erbjuder vi skapande i olika former. Där får du tillsammans med ditt barn möta olika tekniker och material.
Ingen föranmälan krävs.

Inomhus erbjuder vi en lockande miljö med material som uppmuntrar till lek och lärande. Här erbjuder vi även skapande verksamhet, sångstund och social samvaro under pedagogisk ledning.

I lokalen finns det en tillgänglighetsanpassad toalett med skötbord att låna.

Utomhus finns en härlig parklek med gungor, sandlådor, rutschkanor, klätterredskap och lekmaterial att låna.

Måltider

Det går bra att äta lunch eller mellanmål i vårat gästkök. Vi har mikrovågsugn, barnstolar och köksartiklar att låna.

Vi har även ett mini-café där vi bland annat säljer kaffe, té, kall dricka, frukt, bakverk och barnmat. Här betalar du med swish.

Björns trädgård på Instagram

Riktlinjer

• Nolltolerans mot luftvägssymtom, feber och magsjuka.
  • Minst två symtomfria dagar efter sjukdom innan ni besöker oss.
  • Både vuxna och barn tvättar händerna innan ni kommer in i lokalen.
  • Maxantal är 15 vuxna och 15 barn samtidigt i lokalen.

Lokalen inomhus på öppna förskolan med leksaker och en soffa.