Pernillas busfrön

Solleftegatan 17, Råcksta

Pernillas Busfrön är ett privat familjedaghem / pedagogisk omsorg som bedrivs i en lokal i Råcksta med två pedagoger som har arbetat tillsammans sedan 2011. Vi bedriver förskoleverksamhet för barn i åldrarna 1-5 år.

Pedagogisk omsorg
Hässelby-Vällingby

Vi ger barnen kunskap om läroplanens olika ämnesområden och varje termin planeras verksamheten utefter den aktuella barngruppens behov och åldrar.

Vi har fasta aktiviteter såsom utevistelse varje dag, skogsutflykter, rytmik och rörelse, skapande verksamhet. Vi arbetar mycket med matematik och språk. Varje termin har vi olika teman som vi fokuserar extra på.

Vi gör ibland lite längre utflykter. Vi besöker även biblioteket och går på teater.

Vi firar högtider och barnens födelsedagar.

Verksamheten bedrivs i en ljus lokal med egen entré. Lokalen är anpassad efter barnens behov under dagen med lek/bygghörna, matplats, olika skapande material
nära tillhands och möjlighet till lugn aktivitet och avkoppling.

Vi har en stor härlig innergård och bara ett stenkast från lokalen finns Parkleken Ådalen med både plaskdamm och grönområden.

Hos oss får ditt barn en varierad kost lagad från grunden. Vi köper enbart ekologisk frukt och ekologisk mjölk.

Pernillas Busfrön arbetar efter förskolans läroplan och målet är att verksamheten ska vara lärande och utvecklande för varje enskilt barn.

Barnen ska uppmuntras och stärkas som individer hos oss. Barnens trygghet och ett gott samarbete med hemmet är det absolut viktigaste.

Med en mindre barngrupp och hög personaltäthet har vi
möjlighet att uppmärksamma varje enskilt barn och dess behov i sin egen utveckling.