Barn leker på ett berg.

Liten Å Nyfiken

Lyckselevägen 60

Vi har en barngrupp om cirka 12 barn och är tre pedagoger. Vi har funnits sedan 2008 och erbjuder barnen en fin och lärorik miljö i lokaler intill Grötfatets parklek. Barns kost är mycket viktig så vi erbjuder mat från en ekologisk cateringfirma.

Pedagogisk omsorg
Hässelby-Vällingby

Vi vill att våra barn ska få en så rolig, trygg, lärorik och givande tid som möjligt hos oss innan skolstart. Barn blir glada av att röra sig till musik och sång så vi har mycket rörelser och lekar och vi går eller åker iväg till olika parklekar, besöker museum, besöker biblioteket, teatrar och Skansen.

Vår bas är lokaler i Vällingby. Vi har många lekrum med spännande leksaker, ett stort pysselrum med mycket material för skapande, samt ett stort rörelserum.

Våra lokaler ligger intill Grötfatets Parklek samt andra parker i vårt närområde,dit vi går med barnen.

Vi får ekologisk mat levererad till oss varje dag.

Hos oss skapar vi en miljö för utveckling och lärande. Vi använder oss av material som gynnar barnets fantasi och kreativitet. Alla har samma möjligheter oavsett kön eller etniskt ursprung.

Vi vill att alla barn ska känna sig trygga, ha roligt och känna sig välkomna till oss.

Vi har stor erfarenhet av barn med speciella behov. Vi gör alltid vårt bästa för att bemöta det i form av anpassningar efter barnets behov.

För information eller frågor är ni välkomna att kontakta oss.