Barn står framför staket.

Linda Ahlbergs familjedaghem

Snårvindevägen 82

Här erbjuds barnomsorg i en trygg, glad och lärorik miljö i liten grupp. Mycket utevistelse. Nära samarbete med andra dagmammor.

Pedagogisk omsorg
Hässelby-Vällingby

Här erbjuds ditt barn en pedagogisk omsorg i lugn miljö och liten barngrupp. Barnen ges möjlighet att utvecklas utifrån sina egna förutsättningar och att på ett lustfyllt sätt utforska nya kunskaper. Vi är mycket utomhus, vilket är gynnsamt för barnens rörelse och hälsa. Jag samarbetar med andra dagmammor i området och vi träffas regelbundet för gemensamma aktiviteter och äventyr.

Verksamheten drivs i ett radhus med närhet till skog, park och Åkermyntans centrum. På gården finns gungor, klätterställning, lekhus sandlåda och cyklar.

Jag lagar maten själv, varje dag serveras grönsaker och frukt.

Mitt mål är att skapa de bästa förutsättningarna för ett livslångt lärande. Jag uppmuntrar barnen till att utifrån deras mognad klara av att lösa vardagens små problem så att de får tilltro till sin förmåga att hantera olika situationer. Det är viktigt att jag som pedagog är öppen och medforskande, visar intresse, uppskattar och tar tillvara på barnens egna initiativ.

Vi har samling varje dag, där ges det tillfälle för varje barn att få komma till tals, vi räknar och sjunger, läser böcker.

Hör av er så berättar jag gärna mer och Ni är alltid välkomna att komma på besök.