Barn leker vid ett träd.

Katarinas familjedaghem

Snårvindevägen 24

Trygghet, glädje och nyfikenhet är ledorden i min verksamhet.

Pedagogisk omsorg
Hässelby-Vällingby

Här erbjuds ditt barn en pedagogisk omsorg i en lugn och trygg miljö. Barnen ges möjlighet att utvecklas utifrån sina förutsättningar och utmanas att på ett lustfyllt sätt utforska nya kunskaper. Jag samarbetar med andra dagmammor i området och vi träffas regelbundet för gemensamma aktiviteter & äventyr.

Verksamheten drivs i ett radhus med närhet till busshållplats, Åkermyntans centrum , skog och parklek. På gården finns tillgång till gungor, sandlåda, cyklar och uteleksaker

Jag lagar själv maten och försöker använda närproducerade råvaror. Frukt och grönsaker serveras varje dag

Mitt mål är att skapa de bästa förutsättningarna för ett livslångt lärande. Genom att som medforskande pedagog och en lärorik miljö ger jag barnen möjligheten att själva upptäcka glädjen i att lära. Jag uppmuntrar barnen till att utifrån deras mognad klara av att lösa vardagens små problem så att de får tilltro till sin förmåga att hantera olika situationer. Det kan vara allt från att klä på sig själv eller duka bordet till att trösta någon som är ledsen eller hjälpa den som behöver det. I denna process är det viktigt med en pedagog som kan ge barnet den tid det behöver och som kan stötta utan att ta över. Att pedagogen uppskattar och tar tillvara barnens egna initiativ är också viktigt för att barnen ska våga prova själv.