Karima Boumaiza familjedaghem

Stävholmsgränd 25

Karima familjedaghem har funnits sedan 2012 och är en pedagogisk omsorg i en lugn hemmiljö. Vi är inspirerad av Reggio Emilia-pedagogiken.

Pedagogisk omsorg
Skärholmen

Vår verksamhet är inspirerad av Reggio Emilia-pedagogiken. Vi lägger stor vikt vid barns kreativitet och har ett utforskande arbetssätt. Genom det arbetssättet utformar vi den pedagogiska planeringen med hänsyn till barns intresse och med utgångspunkt i vad de redan kan.

Vi går ut varje dag och följer naturens årstider och upplever den med alla våra sinnen.

Jag tar ansvar för barnens välbefinnande i både omvårdnad och lek.

Vi har en hel övervåning som är utrustad med pedagogiska leksaker och en fin bakgård. I närheten finns olika skogar och en lekpark.

Maten är hemlagad med grönsaker före lunch och till mellanmål.

Vårt mål är att genom ett temainriktat arbetssätt göra så att barnens lärande blir mångsidigt och sammanhängande, Barnens intresse, motivation och engagemang ska få stor roll.

Vi ser samverkan med hemmet som en viktig del i vårt arbete.

Barnen får i en stimulerande hemmiljö erfarenheter, upplevelser och trygghet som de kommer ha glädje av hela livet.