Familjedaghemmet Green Kids

Sköndalsvägen 110

Barndomen är en tid som aldrig kommer igen, därför är det så viktigt att ta vara på den, här får barnen njuta av den på många sätt.

Pedagogisk omsorg
Farsta

Leken är en viktig del av barnens lärande så att skapa tid och inspiration för den och vara en trygg och erfaren vuxen förebild är några av mina främsta uppgifter.

Barnen får utveckla sin kreativitet i lek och skapande verksamhet.

Naturen ligger oss varmt om hjärtat och skogen är ett av dom ställena att få vistas på för både barn och vuxna.

Stor vikt läggs också vid att skapa sammanhållning i gruppen så att alla känner sig viktiga och delaktiga.

Rörelse och frisk luft får vi av den dagliga utevistelsen.

Familjedaghemmet håller till i en 5-rummare så det finns gott om plats med separat lekrum med koja, dockvrå, bord och stolar, soffa, leksaker och arbetsmaterial.

Atmosfären i innemiljön är lugn och harmonisk med egen toalett för barnen.

Vi tillbringar mycket tid i skogen och naturen vilket är välgörande för både kropp och själ.

Stora Sköndals stora grönområde ligger tvärs över gatan.

Det finns även ett stort antal parker och lekplatser i närheten.

Hos oss står maten som är vegetarisk i centrum och lagas i köket bland barnen så att det blir en naturlig del av dagen. Allt lagas från grunden av ekologiska råvaror med hög kvalité och vi bakar vårt eget bröd.

Barnen får efter förmåga och lust vara med vid tillredning och bakning.

Det känns viktigt att barnen från tidig ålder får känna dofter och smaker och känna glädjen i att tillreda en måltid som man sen delar tillsammans.

Mindfulnesstänket är naturligt för oss och vi njuter så mycket vi kan av allt det vackra som livet har att erbjuda. Ett vackert blad, att himlen är blå, hur gott något smakar, färger och former.