Barn, sandlåda, lekstuga, blommande träd.

Familjedaghemmet Glada Krokodilen

Backlöksvägen 8

Som föräldrar lämnar man det värdefullaste man har, det man älskar mest i världen till mig som pedagog. Och min uppgift är att med all min förmåga och kunskap ta hand om barnet, så att föräldrarna kan vara på sitt arbete utan känna oro och skuld.

Pedagogisk omsorg
Hässelby-Vällingby

Jag heter Angelica och är utbildad barnskötare, arbetar som dagbarnvårdare "dagmamma" med mitt eget hem som bas. Jag tycker att det är viktigt med en liten barngrupp där varje enskilt barn blir sedd. Vi har fokus på utevistelse. Då vi är en liten barngrupp, har föräldrarna en god inblick över verksamheten.

Jag bor i ett hus, med en stor trädgård med lekstuga,sandlåda, lekställningar med mera. Två minuter från Backlöksvägens busshållplats. Fem minuter till parkleken Gulsippan där det också finns olika djur.

Hemlagad varierad kost, med frukt och grönsaker varje dag.

Mitt mål är att skapa de bästa förutsättningarna för ett livslångt lärande. Genom att som medforskande pedagog och en lärorik miljö ger jag barnen möjligheten att själva upptäcka glädjen i att lära.

Jag uppmuntrar barnen till att utifrån deras mognad klara av att lösa vardagens små problem så att de får tilltro till sin förmåga att hantera olika situationer. Det kan vara allt från att klä sig själv eller duka bordet till att trösta någon som är ledsen eller hjälpa den som behöver det. I denna process är det viktigt med en pedagog som kan ge barnet den tid det behöver och som kan stötta utan att ta över. Att pedagogen uppskattar och tar tillvara barnens egna initiativ är också viktigt för att barnen ska våga prova själv.