Illustration - barn påväg till förskola

Familjedaghemmet Ankungen

Vasaloppsvägen 78

Hos oss får ditt barn leka och lära i liten grupp. Vi fyller våra dagar med musik, tema, fri lek och skapande verksamhet, är ute i skog och parker, går på teater, djurklubb. Vi blandar detta med mycket vardagspedagogik utifrån Läroplanen.

Pedagogisk omsorg
Hägersten-Älvsjö

Vår inriktning är att ge barnen en stor portion kunskap i deras start i livet.

Vi besöker skog och närliggande parker, gör utflykter, besöker kulturella platser anpassade för barn. Besöker idrottshallen och badhuset. Vi pysslar, har tema arbeten, rytmik och sång/sagostunder.

Vi lagar vår egen mat, som består av husmanskost/special kost/ekologiskt. Smörgås, grönsaker, frukt och mjölk serveras varje dag.

Vår målsättning är glada barn/nöjda föräldrar. Att varje barn ska utvecklas och respekteras för vilka de är. Lek/lärande och omsorg ska komplettera varandra för att ge en helhet och en bra start i livet.

Vi ser vårt deltagande som pedagoger i barnens lek som en stor väsentlig del i verksamheten, att vara en i gruppen för att korrigera barnen både språkligt och socialt. Vi ser samverkan med hemmet som en viktig del i vårt arbete. Vi är ute i skog och parker. Går på teater, djurklubb, Bamsegympa och massor av andra roliga saker.

Vi har 12 platser och är 3 pedagoger. Vi följer Läroplanen.