Illustration - barn påväg till förskola

Barnkråkan

Gransätragränd 47

Vi har mycket utevistelser. Närmiljön är en härlig skog och parker som vi kan utforska med barnen. Barnen ritar och målar och lyssnar på sagor. Har ett bra samarbete kring vikarier med andra kollegor när det skulle behövas.

Pedagogisk omsorg
Skärholmen

Språk, natur och kultur.

Inomhusmiljön är en lägenhet på fyra rum och kök. Utanför finns en gård, men vi går ofta till parker i närheten eller till skogen. Material som finns är rit- och målarsaker, lego, bilar, dockor, pussel och så vidare.

Jag har ett eget kök och försöker laga ekologiskt i möjligaste mån. Det serveras alltid grönsaker till måltiderna.

Mitt övergripande mål är att barnen ska känna sig trygga, ha självtillit, respektera och visa hänsyn till sina medmänniskor. Familjedaghemmets värdegrund är att alla människor är lika mycket värda. Jag ger barnen den tid de behöver att utvecklas i sin egen takt i en lugn och stimulerande miljö. Vi vistas utomhus och utforskar närmiljön och jag ger utrymme för fria aktiviteter. Jag utvecklar språket genom att läsa böcker.