Agneta Göras & Barnen

Norrbackagatan 43

Ett familjedaghem som lägger vikt vid lek och aktiviteter utomhus.

Pedagogisk omsorg
Norra innerstaden

Vi lägger stor vikt vid utevistelse, till exempel går vi på Friskis & Svettis, åker och badar och leker i skog och mark. Vi går även på museer och på teater.

Vi har ett stort lekrum med massor av leksaker att välja på. Köket är stort med plats för både måltider och för att rita och pyssla.

Ute finns en innergård med gunghästar, plats att springa på och en liten backe (perfekt för stjärtlappsåkning på vintern).

I närområdet finns flera lekparker på gångavstånd: Solvändan, Nova park, Hedemora täppan och Karlbergsskolans nya fina lekpark. Vi går ofta till Karlbergs slottspark som finns in närheten och ibland till Hagaparken.

Maten är viktig, och erbjuder god och näringsrik hemlagad mat med mycket grönsaker och frukt. Maten är ekologisk, svensk och gärna närproducerad så långt det är möjligt. Vi vill gärna våga prova nya smaker.

Att genom lek varvat med en vardagspedagogik skapa en bra plattform för trygga säkra barn som vågar ta för sig av livet på olika vis.