Illustration - barn påväg till förskola

Dbv Knoll

Gubbängsvägen 16A

Min inriktning är utepedagogik och är med i friluftsfrämjandet.

Pedagogisk omsorg
Farsta

Verksamheten bygger på naturen och kultur, så vi är ute så mycket som möjligt. Jag har matte i skogen, experiment, sångsamlingar, knopp, knytt och mulle, yoga, rörelsegympa och på vintern vi åker skridskor.

Jag har ingen gård men en underbar utemiljö i mitt närområde, såsom skogen där vi har våra olika pass. Jag har parken nybygget som vi har ett jättebra samarbete med där har vi våra yogapass. Jag har tillsammans med 2 andra en lokal där vi har vår planerade verksamhet både inne och ute. Jag har både hemma och i lokalen material som pyssel, pussel, spel och leksaker som främjar den frialeken.

Jag lagar till stor del all mat själv och försöker ha så mycket ekologiskt som möjligt och minst 1 gång i veckan så har jag vegetariskt mat, jag har grönsaker och frukt vid måltiderna. Vi äter både inne och ute.

Jag strävar efter att alla barn ska ha en bra grund att stå på när de börjar skolan, de ska ha en grundtrygghet som innebär att de klara sin vardag när det gäller både fin-och grovmotoriken och det sociala samspelet. Jag har en planerad verksamhet tillsammans med Dbv tott och Dbv skåptrollet som ger barnen en möjlighet att vara både i en liten grupp och en stor grupp samt möjlighet till flera vuxna.

Vi söker ofta information och kunskap på iPads el mobilen.