Förskolegård utanför tegelbyggnad.

Thoren Framtid Telefonplan Förskola

Flygelgatan 1

Thoren Framtid Telefonplan Förskola ligger belägen mitt i stadsdelens hjärta, och erbjuder rymliga och moderna klassrum, små klasser med hög personaltäthet och mentorer som alla har lärarlegitimation. På skolan har vi en familjär stämning.

Hägersten-Älvsjö

• Toalett med plats för eldriven rullstol
  • Tillgänglig hiss
  • Tydlig skyltning

Så här bygger vi den bästa grunden för barnens framtid.

Barnen får hos oss utifrån tre pedagogiska byggstenar lära sig genom att försöka, undersöka, fantisera och fatta egna beslut. Genom att vi använder varje del i vår pedagogik utvecklas förskolebarnen och blir väl förberedda för grundskolan och en färgfylld, spännande framtid.

1. Digitalt lärande

Det digitala blir en allt större del av våra liv, och alltmer integrerat i hur vi tänker och kommunicerar. Därför lär vi ut om och skapar en vana och förståelse för digitala verktyg, något som ger barnen ett försprång in i framtiden.

2. Verkligt lärande

Vi använder oss av lärorika projekt med en koppling till samhället. Barnen lär sig då om omvärlden och får en större förståelse för sig själva och för andra. Det verkliga lärandet blir som ett fönster mot allt spännande som väntar.

3. Personligt lärande

Vi tar till vara på alla barns unika möjligheter genom att uppmuntra deras förmågor, egenskaper och intressen. Ett stort fokus är att skapa trygga relationer, både med andra barn och med våra engagerade pedagoger och personal. Alla barn ska känna sig sedda och uppskattade för den de är på Thoren framtid, vilket skapar en stadig grund inför framtiden.

Lärmiljön bygger på förhållningssättet hos pedagogerna och den pedagogiska relationen mellan barn och pedagog. Tillsammans skapar de utmanande lärsituationer där pedagogerna stödjer barnets egen drivkraft, intresse, självständighet och ansvarskänsla, tillåter dem att pröva, misslyckas och lyckas, uppmuntrar och berömmer dem. Genom detta förhållningssätt tränas barnen att klara av både lätta och svåra uppgifter, barnen känner att de ”kan och vill”, de känner tillit till sin egen förmåga.

Vår mat får vi varje dag från Thoren Framtid eget kök vid Thoren Framtid Telefonplan. All mat lagas från grunden och vi använder oss av ekologiska råvaror i stor utsträckning. Frukost och mellanmål gör vi själva: vi bakar bröd, gör våra egna smoothies, och kokar olika sorters gröt. Alla Thoren Framtid förskolor och skolor är helt sockerfria.

Vi lägger grunden till en färgglad framtid

Alla barn bär på oändligt många möjligheter och det är vårt uppdrag att ta vara på dem. På Thoren Framtid får förskolebarnen utveckla sitt lärande och sina talanger på det sätt som passar just dem och deras förmågor.

Från den första stunden på Thoren Framtid ser vi till att ditt barn känner sig sedd och får chansen att växa i sin egen takt. Varje dag kommer du att märka att ditt barn har med sig ny kunskap och nya förmågor hem. Samtidigt passar vi på att ha så roligt som möjligt tillsammans: det är det som förskolan är bäst på! Vi ger dem helt enkelt allt de behöver för att få en färgglad framtid, nyanserad av deras unika personligheter.

När de går vidare har de med sig allt som behövs för att få en fortsatt givande skolgång: en brinnande lust att alltid lära sig, viljan att utforska en spännande omvärld och en stark tro på sig själva och sina förmågor.

Hos oss växer förskolebarnen och blir till trygga individer med förståelse för andra och sig själva. Som modiga, kraftfyllda, passionerade personer kommer de att kunna nå hur långt som helst i livet. Och med mycket hjärta kan de hjälpa andra att nå lika långt.

På Thoren Framtids förskola får barnen:

• MOD till att våga vara annorlunda och stå upp för andra.
  • KRAFT till att fortsätta försöka, även när något känns svårt.
  • PASSION till lärandet och de uppdrag de kommer att få genom skolgången.

"En för alla, alla för en: på Thoren Framtid ska alla med!"

Thoren Framtid startades år 2014 i Karlstad har växt till 16 grundskolor och 11 förskolor. Tanken har från start varit att på bästa sätt förbereda barn och elever för framtiden genom ett verkligt, personligt och digitalt lärande.

Thorengruppen är i dag en av Sveriges största friskolekoncerner i Sverige.

Fakta om Thorengruppen

• Vi är inget riskkapitalbolag.
  • Vi är ett familjeföretag.
  • Vi betalar all skatt i Sverige.
  • Vi återinvesterar den största delen av vinsterna i våra verksamheter.