Barn

Skogsbyns förskola

Bengt Bagares gränd 12

Förskolan är Sköndals minsta med totalt 20-22 barn. Barnen är uppdelade i mindre grupper för olika aktiviteter. Vi har delat barnen på Snurran där våra minsta 5–6 barn går och Kringlan med 15–16 barn från cirka 3 års ålder.

Farsta

• Toalett med plats för eldriven rullstol
  • Parkering för dig med nedsatt rörelseförmåga
  • Tydlig skyltning

Vi följer och utvecklar Läroplansmålen med egna konkreta mål och utvärderar ständigt.

Förskolan är Grön Flaggcertifierad.

Våra två gårdar är rikt utrustade med odlingsytor, sandlådor, skog samt asfaltsytor lämpliga att cykla och leka på. Miljötänk och pedagogisk planering av innemiljö.

Maten lagas varje dag av kock. Vi har Grön Flagg certifiering som innebär i stort sätt bara ekologiska inköp.

Visionen är att jobba med alla läroplansmål och uppfylla vår verksamhetsplan. Vår utvärderingsmetod använder vi i alla moment.

Stor miljömedvetenhet och god pedagogisk kunskap.

Personalkooperativet drivs av pedagogisk personal. Minst hälften är förskollärare. Medlemmar är de som arbetar på förskolan. En gård finns direkt utanför porten och en skogsgård med gungor, klätterställning och kuperad terräng alldeles intill för dagligt bruk så vi har lätt att gå ut. Vi delar ofta upp barnen i mindre grupper vid utflykter, aktiviteter ute och inne.