Grafisk bild

Pysslingen Förskolor Fryken

Edagränd 7

Inom Pysslingen Förskolor AB vet vi hur vi får barn att blomstra, trivas och utvecklas. Ända sedan starten för 30 år sedan är siktet inställt på att skapa en förskola som är stimulerande och inspirerande.

Farsta
5,7

• Toalett med plats för eldriven rullstol
  • Hörselteknisk utrustning
  • Parkering för dig med nedsatt rörelseförmåga
  • Tillgänglig hiss
  • Tydlig skyltning

Förskolan Fryken är en fristående förskola med inriktning Utomhuspedagogik.
Förskolan startade 25 november 2015 och har nu 110 barn fördelat på 5 avdelningar.

Fryken ligger i Farsta strand. Vi är ute varje dag för att upptäcka tillsammans med barnen, vi vill vara medforskande och utmana barnen i utomhusmiljön. Att vara ute ger barnen större utrymme och det blir en naturlig plats för lek och lärande. Barn behöver miljöer som utmanar och är spännande och där både kropp och hjärna kan få jobba. På vår gård, i skogen och i vår närmiljö finns material och upplevelser för alla sinnen och för alla rörelsebehov.

Vi ser det som en självklarhet att erbjuda rörelse, sagor och utevistelse varje dag för att främja varje barns hälsa och välmående. En väl avvägd verksamhet som erbjuder ett omsorgsfullt lärande.

Vi har förmånen att vara belägen i närhet av natur, vi har skogen bakom hörnet, med närhet till parker, kommunikationer och bibliotek.

Vi serverar KRAV-certifierad mat som levereras till oss från Incontro. Varje måltid serveras med en stor variation av grönsaker och baljväxter samt mjölk eller vatten.

Grunden är barnets naturliga upptäckarglädje, vetgirighet och nyfikenhet. Gemensamt för alla våra förskolor är att vi möter och behandlar alla barn med respekt och ett genuint engagemang.

Sociala medier