Förskolan, träd, klätterställning.

Maria Magdalena förskola

Blecktornsgränd 3 och Bastugatan 31

Maria Magdalena förskola ligger vackert belägen uppe på Mariaberget, vi har en stor fin gård som inbjuder till utforskande och lek. Vi har en stabil och erfaren personal, och andelen förskollärare är hög.

Södermalm
5,5

Traditionell förskolepedagogik

Vi har en stor fin gård som inbjuder till utforskande och lek

Vi har ett eget kök, och en kock som lagar maten från grunden.

Våra barn är framtiden vuxna och vi på förskolan ska tillsammans med föräldrarna ge dem trygghet, självkänsla och en livslång lust att lära. Vi vill ge dem de bästa förutsättningarna för att de ska lämna vår förskola med känslan av att "jag kan, jag vill, jag vågar" Vårt motto är att "alla är unika och värdefulla" och det ska synas i det dagliga arbetet genom att vi visar respekt, omtanke och acceptans mot såväl barn som vuxna. Vi jobbar kontinuerligt med vår värdegrund och våra nyckelord; trygghet, bemötande och demokrati.

Vi har ett utforskande arbetssätt som bygger mycket på barnens egna initiativ, och skapar trygga och kreativa miljöer både inomhus och utomhus som utmanar barnen i deras lärande. Vi har åldersindelade grupper några gånger i veckan.

Förskolan har fyra avdelningar, tre med barn mellan 2–6 år, och en småbarnsavdelning som ligger i en lokal på Bastugatan.