Illustration - barn påväg till förskola

Lycée Français Saint Louis förskola

Essingestråket 24

Lycée Français Saint Louis förskola är en svensk förskola med inriktning på franska språket. Det är en förskola där vi värnar om det franska språket och rustar barnen inför framtiden med engagemang, kunskap och glädje.

Kungsholmen

• Ledarhund och assistanshund välkommen
  • Bemannad reception
  • Tillgänglig hiss
  • Tydlig skyltning

Franskt språk och kultur.

Lokalerna är stora och ljusa. Allt material står framme, där barnen kan nå det. Förskolan har tillgång till två bibliotek och aula. Det finns två gårdar - den stora och den lilla. Gårdarna har sedvanlig utrustning, såsom gungor, rutschkanor, karusell, sandlåda med mera. Fin utemiljö med skog nära vatten.

Förskolan anlitar Klein's Kitchen med köksmästaren Daniel Karlsson, som har som filosofi att maten skall vara naturlig, utan kemikalier och konstgjorda tillsatser. Maten är god, näringsrik och vällagad från grunden.

Även om det franska språket har en framträdande roll följer förskolan den svenska läroplanen. Vi förenar det bästa av två världar.

Förskolan har anställd personal för barn med särskilda behov.