ok

I Ur och Skur Trollsländan

Tappvägen 32

Vi arbetar efter Friluftsfrämjandets I Ur och Skur-pedagogik och följer årstidernas skiftningar. Vi lägger grunden för ett intresse för friluftsliv och erbjuder barnen en god pedagogisk verksamhet där omsorg, fostran och lärande bildar en helhet.

Bromma

• Tillgänglig hiss

Det är viktigt för oss på Trollsländan att alla barn och vuxna ska känna sig välkomna och ha samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter i förskolan oavsett vilka vi är. Inom I Ur och Skur arbetar vi med upplevelsebaserat lärande. Tillsammans med barnen upptäcker vi skog, äng och sjö året om genom lekar, sånger och aktiviteter och är därigenom medupptäckare och medagerande.

Vi har en förskolegård som vi hela tiden förnyar med lockande och inspirerande lekhörnor. Gården är inredd med olika lekhörnor som lockar till både lek och lite lugnare aktiviteter som i till exempel läshörnan, utekök. Vi har stora härliga lokaler som vi har inrett till lärande utifrån ålder.

Vår kock lagar maten från grunden i vårt stora härliga kök och med mestadels ekologiska råvaror. Vi äter mycket grönsaker och frukt och vill verka för att barnen ska utöka sina smakpreferenser.

Vår vision är att vara föräldrars självklara val för sina barn. Vi strävar efter att vara den I Ur och Skur förskola som ger barnen den bästa starten på sitt livslånga lärande. Vi ser det unika i varje barn och möter de där de befinner sig i sin utveckling och låter de utvecklas i sin egen takt. Vi prioriterar leken eftersom den ger social träning och utvecklar kreativitet och är språkutvecklande.

Vi är ett härligt gäng som älskar att vara ute i Ur och Skur och ge barnen en ny upplevelse varje dag.