Förskolan Gläntans gård. Förskolan syns till vänster i bilden.

Gläntan Östbergabackarna 50

Östbergabackarna 50

Vår moderna förskola hittar du på adressen Östbergabackarna 50 i Östberga. Vi har en gemensam matsal och en stor öppen piazza, där det finns en scen med plats för sång, musik och drama. Där finns också teknik, forskarhörna och skaparhörna.

Enskede-Årsta-Vantör

Förskolan lägger stor vikt vid barns språkutveckling, där vi arbetar enligt ett fastställt program med språkpedagog i svenska språket.

Med läroplanen som grund arbetar vi också med natur/miljö, sång/rytmik, rim/ramsor och färg/form, där vi arbetar med de matematiska begreppen. Alstren presenteras sedan vid en vernissage för föräldrar och andra intresserade. Vi går också på teater och gör utflykter i anknytning till olika teman.

Förskolan har en stabil personalgrupp som arbetat många år tillsammans. Vår atmosfär är varm, öppen, positiv och glad. Här finns även en fantastisk gård med många möjligheter.

Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning satsar på bra mat och goda måltidsvanor inom våra förskolor då vi vet att det främjar en hälsosam och positiv hälsoutveckling för barnen.
Förskolans matsedel

Samarbete med vårdnadshavare sker genom drop-in, föräldramöte, individuella samtal och olika gemensamma fester. Vårdnadshavare är alltid välkomna med frågor, funderingar och synpunkter. För att öka samverkan mellan förskola och vårdnadshavare har vi ett förskoleråd.