Dungens förskola med gården framför.

Förskolan Dungen

Bjursätragatan 72

Välkommen till förskolan Dungen på Bjursätragatan 72! Förskolan är nybyggd och ligger mitt i hjärtat av Rågsved.

Enskede-Årsta-Vantör

• Tydlig skyltning

I den pedagogiska miljön inomhus finns många möjligheter till lek, skapande och lustfyllt lärande. Miljön är konstruerad så att barnen kan mötas över avdelningsgränserna i gemensamma ateljéer och lekutrymmen.

Förskolan är nybyggd och ligger mitt i hjärtat av Rågsved. Byggnaden är certifierad som ”Miljöbyggnad Silver”. Det betyder att huset bara är byggt med miljövänliga material och drar lite energi.

Dungen har eget kök där all mat tillagas. Maten planeras utifrån vårt kostdataprogram som garanterar att vi erbjuder likvärdig och näringsriktig mat till alla barn. Vi arbetar ständigt för att öka andelen ekologiska livsmedel.

Vår idéplattform

Förskolan är en arena och viktig mötesplats för barn och familjer. Vi har utveckling och lärande i fokus med hela människan i sitt sammanhang. Vi bygger tillitsfulla relationer med barn och familjer och månar om varje barn och varje vårdnadshavare.

Vi skapar en välkomnande och stimulerande lärmiljö som gör att barnet får rika tillfällen att utvecklas och lära.

Vi arbetar målmedvetet för att bidra till varje barns lärprocess. Barnen ges möjlighet att erövra ny kunskap, förståelse och förmåga – med läroplanen som grund och utgångspunkt.

Förskolan har en fantastisk gård som väcker barnens fantasi och leklust. Barnen kan klättra i berg, experimentera med vatten eller utforska den spännande skogsdungen! I närområdet finns också Rågsveds stora naturreservat dit barnen ofta går på utflykt.