En del av förskolans lekpark med en skylt där det står Bullerbyn

Bullerbyn Fältvägen 3

Fältvägen 3

Vi är oftast utomhus och har naturgrupper med ledare som har utbildning från Friluftsfrämjandet.

Järva
Kommunal
5,6

Bullerbyn består av förskolorna:

• Bromstens gård
  • Förskolan Björken
  • Solhöjdens förskola

Barnen ska känna sig trygga i sin grupp hos oss och ges stimulans och kunskap genom olika lekar och aktiviteter. Vårt mål är att det ska göra barnen harmoniska, ansvarstagande och empatiska med en tilltro till sin egen person och förmåga.

Barnen övar sin sociala kompetens i våra aktiviteter. Språk, matematik, musik och rörelse har sin givna plats hos oss. Vi ser oss som en mycket viktig del i barnens livslånga lärande. Vi lägger stor vikt vid naturupplevelser och utevistelse.

Vi ligger i bottenvåningen på ett hyreshus med en liten gård och nära till parker och skog där vi ofta är.

Kök finns på alla förskolor som lagar näringsriktig mat, mycket ekologiskt och grönsaker och frukt. Personalen har ofta möten där vi går igenom den gemensamma matsedeln.

Vi arbetar med pedagogisk dokumentation och reflektionsprotokoll och med förhållningssätt kring Barnkonventionen, hbtq-frågor och genus. Vi följer forskning och litteratur inom matematik, naturvetenskap och teknik.

Se film om förskolan