Barn i skogen

Blackebergs Montessoriförskola

Holbergsgatan 109

Vi är en liten förskola med endast två avdelningar. En småbarnsavdelning med endast 12 barn och en 3-6 års avdelning med runt 20 barn. Vi ligger med egen gård ut mot Parkleken i Blackeberg. Närhet till skog.

Bromma
5,3

• Tydlig skyltning

Våra hörnstenar är Montessori, Natur, Skapande och Lek. Vi bygger vår verksamhet med montessoripedagogiken som grund. Allt vävs samman till en helhet från barnen.

Förskolan ligger i bottenplanet på ett flerfamiljshus med egen ingång på baksidan via egen gård. Den egna gården är liten men ligger i anslutning till gräsmattor och parkleken. Närhet till skog.

Vi har catering på förskolan. Vi jobbar för minst 30% ekologisk mat. Maten är viktig och vi gör en utvärdering varje år med cateringföretaget.

Vi vill att vår förskola ska främja alla barns utveckling och lärande utifrån dess ålder och förutsättningar. Med vårt arbetssätt vill vi lägga grunden till en livslång lust att lära. Alla barn och föräldrar ska känna sig välkomnade, respekterade och trygga hos oss.

Om något barn har behov av särskilt stöd upprättas en Handlingsplan tillsammans med föräldrarna om hur vi tillsammans ska kunna ge det stöd som barnet behöver.

Vi använder Ipads till att dokumentera tillsammans med barnen. Vi har också datorer med pedagogiska program för barnen.