Fotografi, rött hus med utegård.

Öppna förskolan Årsta

Vättersparken 15

Öppna förskolan i Årsta är en mötesplats för dig som är föräldraledig och ditt barn. Vår verksamhet vänder sig till dig som förälder, eller annan viktig vuxen, och barn 0–6 år som inte är inskrivna i förskolan. OBS nya öppettider!

Öppen förskola
Enskede-Årsta-Vantör

• Ledarhund och assistanshund välkommen

Aktuella öppettider, gäster och eventuella ändringar finns på vår Facebooksida.

Öppna förskolan i Årsta välkomnar till en kostnadsfri verksamhet för barn 0–6 år.

Vi erbjuder en mötesplats för barn och föräldrar i social gemenskap. Hos oss kan ni lära känna andra föräldrar med små barn och få stöd i er föräldraroll. Vi umgås, leker, sjunger, skapar och målar.

Vi erbjuder verksamhet utomhus varje dag, fredagar har vi endast uteverksamhet.

Vi har även kurser i spädbarnsmassage.

Då vi har en bristfällig ventilation i våra lokaler kan vi endast ta emot tio föräldrar med barn och tillfälle inomhus.

Utomhus kan vi vara fler och vi har öppet alla förmiddagar.

Måltider

Hos oss kan du köpa fika och betala med Swish. Du kan också ta med egen mat eller mellanmål och värma på plats.

Du är varmt välkommen att kontakta oss på öppna förskolan.

Vi finns på Facebook

Vissa dagar har vi stängt för möten och planering. Du hittar aktuell information på vår facebooksida.
Enskede-Årsta-Vantörs öppna förskolor på Facebook

För att minska smittspridning behöver du och ditt barn ska vara friska och symtomfria när ni besöker oss.

Tvätta händerna

Vi uppmanar alla besökare att tvätta eller sprita händerna.

Undvik parfym

Undvik parfym och andra starka dofter som kan vara allergiframkallande.