En skylt som er ut som en solros framför ett rött trähus

Farstaängens öppna förskola

Färnebogatan 75

Här kan du tillsammans med ditt/dina barn 0-6 år vara i en trygg och pedagogisk miljö, delta i aktiviteter och uppleva spännande möten. Hos oss har du möjlighet att byta erfarenheter med andra besökare samt få råd och stöd i ditt föräldraskap.

Öppen förskola
Farsta
Kommunal

• Ledarhund och assistanshund välkommen

Aktiviteter

Du och ditt barn är välkomna att leka, sjunga, skapa eller ”bara vara”. Varje dag har vi sångstund, vi leker, ramsar och sjunger tillsammans. Vi erbjuder aktiviteter som utflykter, förstahjälpen utbildning, fotografering av barnen och hand och fotavtryck. Öppna förskolan arrangerar teater, musik med mera i verksamheten. Vi gör även gemensamma arrangemang med övriga Öppna förskolor i Farsta.

Lokalen är anpassad för barn i alla åldrar, ungdomar och vuxna. För de små barnen finns anpassat lekmaterial, rutschkana, mjuka mattor med mera.

Måltider

På öppna förskolan kan du värma medhavd mat samt köpa fika till självkostnadspris.

Parkleken tänder grillen på fredagar klockan 15.00–16.30.

Öppna förskolan har samarbete med Barnmorskemottagningen (BMM), Barnavårdscentralen (BVC) och Famnen.

Öppna förskolan delar lokal med parkleken som har verksamhet på eftermiddagarna.

Du får gärna komma med synpunkter och förslag på innehåll och aktiviteter. Brukarenkäter görs varje år.

Öppna förskolan TilLiten

På fredagar är Farstaängen öppen enbart för barn 0–6 år som har en funktionsnedsättning, väntar på en diagnos eller har en sjukdom som leder till anpassningar i det dagliga livet och deras föräldrar. Vi har en mindre barngrupp och tänker extra kring hygien utifrån infektionskänslighet.

Öppna förskolan TilLiten i Farstaängen tar del av Bräcke Diakonis koncept TilLiten.