Öppna förskolan Vasastan

Bertil Ohlins gata 5

Öppna förskolan är en mötesplats för dig som är föräldraledig (eller annan vuxen) med barn i åldern 0–5 år, som ännu inte har börjat förskolan. Här kan du träffa andra föräldrar och utbyta erfarenheter samt koppla av en stund i en pedagogisk miljö.

Öppen förskola
Norra innerstaden

• Ledarhund och assistanshund välkommen

Aktiviteter

Öppna förskolan Vasastan är en öppen mötesplats för barn (som ännu inte har börjat förskolan) och medföljande vuxen. Här kan du tillsammans med ditt barn uppleva, utforska och samspela kring material och aktiviteter anpassade efter ditt barns ålder och intressen.

Måndag–torsdag är det en förmiddags- och en eftermiddagsgrupp på öppna förskolan. På fredagar har vi öppet för en förmiddagsgrupp. Vi kan vara fjorton barn och fjorton vuxna per grupp, sedan är det fullt.

Barnvagnar kan ställas i ett öppet vagnsförråd i anslutning till lokalen. Ta med eget hänglås om du önskar låsa fast din vagn.

På onsdagar har vi emellanåt en ABC-grupp (alla barn i centrum) på förmiddagarna. Då är öppna förskolan stängd för alla utom för deltagarna i gruppen. Information om ABC-grupperna meddelas på vårt Instagramkonto.

Sångstund

Måndag–torsdag 10.00 och 13.30.

Fredag 10.00

Vårt material och våra skapande aktiviteter är riktade till de yngre barnen, 0–2 år, då det är den största åldersgruppen som besöker oss. Lokalerna är ljusa med öppen planlösning med tillgång till kök där det går att värma medhavd mat.

Måltider

Ta gärna med egen matsäck om så önskas. Det finns tillgång till mikro, porslin och haklappar.

Te och kaffe finns.

Kom och delta när du vill, ni behöver inte anmäla er till öppna förskolans verksamhet som är avgiftsfri.

Se vårt Instagramkonto för aktuella uppdateringar.

Öppna förskolan Vasastan på Instagram