Vi har endast öppet på gården för barn som inte börjat på förskola än.

Öppna förskolan Rålambshovsparken

Smedsuddsvägen 6, Stockholm

Öppna förskolan är en mötesplats för dig som är föräldraledig med små barn och som ännu inte har börjat i förskolan. Här kan du träffa andra nyblivna föräldrar och utbyta erfarenheter samt koppla av en stund. Att delta i verksamheten är gratis.

Öppen förskola
Kungsholmen

Aktiviteter

Öppna förskolan erbjuder inneaktivteter varje dag. Måndag till torsdag är det sångstund klockan 10 och 14 och på fredagar klockan 10.30.

All uteverksamhet sker på Öppna förskolan Kristineberg, vid personalfrånvaro prioriteras inneverksamhet.

Innemiljö

Vi har en liten lokal som lämpar sig bäst för barn 0–2 år, vilket också är den största åldersgruppen som besöker oss. Material och leksaker är anpassat efter denna åldersgrupp, det finns bland annat ett bokrum/lekrum, spegelhus och hemvrå.

Utemiljö

Vi har en egen liten gård som är väl inhägnad, där det kan kännas tryggt att leka med sitt barn, då vi samtidigt ligger mitt i den stora, spännande och fantasifulla parkleken. Det finns sandlåda och leksaker efter årstid och väder.

Måltider

Här finns möjlighet att värma medtagen mat, låna mikrovågsugn, porslin med mera. Kaffe och te finns att köpa.

Löpande information och avvikelser står på vår Facebooksida.

Öppna förskolan Rålambshovsparken på Facebook

För att kunna erbjuda en bra lekmiljö har vi har en begränsning av antal besökare inne samtidigt. När ni går in tar ni en sten som ligger i plastburken som hänger vid ytterdörren (ingen sten = fullt inne). Stenen lägger ni i motsvarande röda plastburk direkt innanför dörren.

Just nu erbjuder vi 11 platser inomhus samtidigt.

Sedan en tid tillbaka är öppna förskolan hbtq-certifierad och personalen strävar efter att alla besökare ska känna sig inkluderade och välkomna.