Öppna förskolan är nyrenoverad och har ljusa fina lokaler. Ett stort rum med plats för lek och umgänge. lek och gemenskap.

Öppna förskolan Ängen

Bredängs Allé 22

Öppna förskolan Ängen ligger centralt intill Bredängs centrum. Det är en kostnadsfri mötesplats för små barn 0 – 6 år i sällskap med vuxen. Hit kommer föräldralediga, släktingar eller andra vuxna som är hemma med barn. Ingen anmälan behövs.

Öppen förskola
Skärholmen

• Ledarhund och assistanshund välkommen
  • Tydlig skyltning

I vår verksamhet erbjuder vi skapande, sång, lek  och kulturupplevelser.

Vi samarbetar med dietist, biblioteket, idrottsförvaltningen och förskolor runt omkring. Tillsammans med BVC, BMM och föräldrarådgivare är vi en del av Skärholmens familjecentral.

Babyöppet

På tisdagar mellan 13.00 och 15.00 har vi öppet för våra allra minsta besökare som är 0 – 10 månader. Babyrytmik 14.00

Facebook och Instagram

Följ oss gärna på sociala medier för information och aktuella händelser.

Öppna förskolan i Skärholmen på Facebook

Öppna förskolan i Skärholmen på Instagram

Öppna förskolan har ljusa fina lokaler. En gård med lekutrustning finns i anslutning.

Måltider

På öppna förskolan kan du värma medhavd mat samt köpa kaffe och te till självkostnadspris. Amningshörna finns.

Öppen förskola vänder sig till barn 0 – 6 år och deras föräldrar/andra vuxna. Vi erbjuder en trygg miljö som samtidigt utmanar och lockar till lek, aktiviteter och musik. Här finns möjligheter att diskutera barns utveckling, föräldrarollen och andra aktuella ämnen. Öppna förskolan kan vara en introduktion till förskolan och verksamheten bygger på ett aktivt deltagande av och med vuxna och barn. Våra aktiviteter är alltid gratis och öppna för alla. Varmt välkomna!

Stanna hemma vid symtom på sjukdom

Om ditt barn eller du har några som helst symtom på förkylning (snuva, hosta, ont i halsen och feber) så kan ni inte besöka oss.