En grupp med barn i en park

Saras familjedaghem

Spelviksvägen 9

Pedagogisk omsorg som jag driver i nära samarbete med ytterligare två familjedaghem.

Pedagogisk omsorg
Enskede-Årsta-Vantör

Dagligt samarbete med ytterligare två familjedaghem där det även finns personal anställd. Stort fokus ligger på utevistelse då vi samtliga är utbildade Ur & Skur-ledare. Jag arbetar efter Förskolans läroplan och de riktlinjer som finns för pedagogisk omsorg. Det ska vara roligt, tryggt och utvecklande att vara inskriven i min verksamhet.

Stor del av verksamhetstid sker ihop med annan pedagogisk omsorg på adress Spelviksvägen 9 vilken är en mysig villa på stor tomt med stort utbud av pedagogiskt material för både inne som utomhus aktiviteter.

Vi lagar vår egen mat.

Att jag/vi har delat upp barnen efter ålders och utvecklingsnivå har möjliggjort att vi kunnat ha olika teman och kunnat arbeta med svenska språket, matematik, naturkunskap och teknik. Mitt mål är att fortsätta driva förskoleverksamhet på samma sätt som tidigare då det är ett mycket uppskattat sätt hos både barn och föräldrar.

Väl fungerande vikariesystem som har funnits i många år.