Fatiha familjedaghem

Västfjordsgatan 31

I familjedaghemmet, tror vi att "Barnen är vår viktigaste insats i världen." Så vi tar dem på allvar och strävar hårt för att ge dem en miljö där de kan få det bästa, både mentalt och fysiskt.

Pedagogisk omsorg
Järva

• Tydlig skyltning

Familjedaghemmets fokusområden är:

1. lek ock lär
2. naturen som lärare
3. trygg hemtrevlig miljö

I familjedaghemmet förses barn med en miljö där de kan lära sig när de leker.

Jag tror att naturen spelar en viktig roll i ett barns utveckling. På familjedaghemmet ger vi barn möjligheten att känna naturliga och konstgjorda omgivningar, så att de kan anpassa sig i olika situationer.

Jag arbetar för att ge barn en miljö där de känner sig trygga och tillhörda. Föräldrar kommer att involveras och hållas informerade om barnens mål och utveckling regelbundet.

Familjedaghemmets miljö väcker barnens nyfikenhet och kreativitet.

Familjedaghemmets ljusa lekområde skapar goda möjligheter till en behaglig lek- och skapandemiljö.

Familjedaghemmens utemiljö har ett lekplats med skog i närheten där barnen kan utforska skog och mark. Där bor ekorrar, fjärilar och fåglar

I familjedaghemmet, kommer barnen få hemlagad mat. Balanserade goda måltider ger glada och pigga barn med mer vilja att leka och lära.

Den tidiga utvecklingen är grundläggande för tillväxten av barn. Fatiha Familjedaghem är en fantastisk plats att lära, växa, dela och lyckas varje dag.

Vi jobbar på:

* berika akademiker & kreativitet