Illustration - barn påväg till förskola

Familjedaghemmet Snövit

Idholmsvägen 62

Familjedaghem är ett alternativ till förskola. I ett familjedaghem bedriver dagbarnvårdaren verksamhet i sitt eget hem, i en lugn och unik miljö, med små barngrupper där barn utvecklas i egen takt.

Pedagogisk omsorg
Skärholmen

Att bedriva ett privat daghem i mitt eget hem där barn lärs upp att fungera både som person och i grupp under lugna förhållanden.

Lekpark direkt utanför och även i nära anslutning till bostaden/verksamheten. Lekrummet är stort med diversifierad leksaker. Vi funderar även på att införa 'hen' begreppet, om nu alla föräldrar går med på det, så vi slipper brottas men namnen på grund av min mångkulturella grupp och skillnad på kön.

Med tanke på vikten jag lägger på maten för gruppen rör jag mig alltid med färska råvaror och då och då även kravmärkta och ekologiska sådana. Tanke finns på 'catering' typ Linas matkasse.

Jag har infört en systematisk analys av verksamheten med snabb feedback för att kunna införa förändringar i tid och rum. Jag vill även kunna analysera verksamheten i både grupp och individ för att på så sätt införa även individuella åtgärder.