Illustration - barn på väg till förskola

Familjedaghemmet Ilknur Aytekin

Doroteavägen 7

Upplev hur fantastiskt och spännande det kan vara med ett familjedaghem i ett trevligt hemmiljö med omsorg och omtanke där både du som förälder och din ögonsten kommer att trivas.

Pedagogisk omsorg
Skärholmen

Verksamheten är riktad till barn i åldern 1-5 år och bedrivs i liten barngrupp i hemmet samt i stor grupp tillsammans med tre andra familjedaghem. Verksamheten ska vara rolig och stimulerande för barnen och ta vara på deras nyfikenhet, lust att lära, leka och skapa. Leken ger kunskap, erfarenheter och stimulerar fantasin.

Verksamheten är avsedd att bedrivas i ett radhus på Stävholmsgränd 91 med en anpassad tomt på 400 m2 med stora gräsytor och 80 m2 dedikerat yta för ändamålet inomhus (130 m2 total yta). Radhuset är nyrenoverat där hela undervåningen är utrustad med golvvärme för att barnen ska kunna ha det behagligare. Ett stort rum är reserverat som lekrum för barnen där moderna och pedagogiska leksaker finns för barnens fritid. Vilorum och ett modernt kök är också tillgängligt för verksamheten.

Fastigheten bjuder på ett modernt och utvecklat kök där barnen kan delta i matlagningen och utvecklas samtidigt. Vi försöker hela tiden anpassa våra måltider efter ekologiska och hälsosamma aspekter. Grundidén är att barnen ska få smaka på nya smak från olika kulturer var dag.

Vår huvudsakliga vision är att bjuda barnen på den bästa möjliga omsorgen med hög kvalité där pedagogik och barnpsykologi optimeras för barnens individuella intressen. Det låga antalet barn som fördelas per pedagog ger upphov till att barnen kan få maximalt uppmärksamhet. Genom att kombinera vardagliga sysselsättningar med lärorika lek, spel och aktiviteter skapas en kreativ miljö för barnen.

Verksamheten startade våren 2012 på Stävholmsgränd 91 i Skärholmen. Den är avsedd att bedrivas i ett radhus på med en anpassad tomt på 400 m2 med stora gräsytor och 80 m2 dedikerad yta för ändamålet inomhus . Radhuset är nyrenoverat där hela undervåningen är utrustad med golvvärme för att barnen ska kunna ha det behagligt. Ett stort rum är reserverat som lekrum för barnen där moderna och pedagogiska leksaker finns för barnens. Vilorum och ett modernt kök är också tillgängligt för verksamheten.