Barn, sandlåda, lekstuga.

Familjedaghemmet Ugglan

Ugglemossvägen 45

Jag tycker att det är fantastiskt att få följa och vara en del av barnens utveckling under deras första år. I min verksamhet får jag och mina anställda nära och bra relation med både barn och föräldrar!

Pedagogisk omsorg
Hägersten-Älvsjö

Verksamheten jobbar efter vardagspedagogiken där barnen ska känna trygghet , empati och lära sig samspela med barn och vuxna.

Vi bedriver vår verksamhet i en villa med lekvänlig trädgård. Verksamheten har tillgång till egen trädgård med lekredskap. Inomhus finns flera lekrum med konstruktionsmaterial, leksaker , pyssel och böcker med mera.

Maten lagas hemma i verksamheten. Målet är att barnen ska äta varierad kost och prova på mat från andra kulturer. Vegetarisk mat serveras en dag i veckan. Matsedeln planeras tillsammans med barnen där varje barn får ha en egen önskerätt. Jag strävar efter att servera så mycket ekologiskt som möjligt.

Vårt verksamhetsmål är att barnen ska känna sig trygga, ha självtillit lära sig respektera och visa hänsyn mot sina medmänniskor. Vi strävar efter att varje barn ska ha kunskap om sig själv och empati för andra.

Verksamheten har erfarenhet av barn med särskilt behov.

Verksamheten har 12 barn och tre pedagoger.

Familjedaghemmet Ugglan ligger i en villa i Mälarhöjden i grannhuset finns familjedaghemmet Månstrålen. Familjedaghemmen arbetar och har flera aktiviteter tillsammans. Verksamheten bedrivs till största delen utomhus från och med våren till och med hösten när kylan slår till är vi mer inomhus.