Lekrum

Familjedaghemmet Puzzlet

Pepparvägen 16

Familjedaghemmet Puzzlet ligger nära Hökarängens centrum, nära kommunikationer, grönområden och flera större parklekar. Här får ditt barn en trygg, lärorik och skojig vardag med äventyr och strapatser i en liten barngrupp i åldrarna 1-5 år.

Pedagogisk omsorg
Farsta

Vi tillbringar varje dag runt två timmar utomhus eftersom vi anser det främjar hälsan bäst. Här hos oss på Puzzlet handlar det först och främst om att skapa en trygg miljö som uppmuntrar till lek och lärande. Barnen i verksamheten ska utvecklas till trygga, harmoniska och nyfikna barn med en stark vilja och lust att lära.

Inomhus: Tillgång till Böcker, pennor, lera, pussel, pärlor samt diverse leksaker samt spel & surfplattor. Utomhus: Stor gård i anslutning till verksamheten för lek med cyklar, olika bollspel, sandlåda, rutschkana med mera. Även nära till större parklekar.

All mat lagas från eget kök. Ekologiska råvaror på frukt, bröd, mejeri och rotfrukter.

Läroplanens mål: Vi arbetar med siffror, bokstäver, former, färger och så vidare. Språket stimuleras med hjälp av samtal, ramsor, lekar, spel, sång och musik. Pedagogisk vision: Vi erbjuder barnen en god pedagogisk verksamhet, där omsorg, fostran och lärande bildar en enhet. Verksamheten bygger på delaktighet, inflytande och demokrati. Barnens tankar och intressen ligger till grund för verksamhetens utformning och innehåll. Varje barn är unikt och kompetent och ska mötas utifrån sina individuella behov.